میـــــــکرو پـــــــروژه

بســـتری بــــرای ارائه اندیـــــــشه ها

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

سیستم مدیریت مصرف سوخت با RFID و GSM

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...
امتیاز: بازدید: 5,665 ارسال شده توسط: admin سپتامبر - 22 - 2012 ۲ نظر

این دستگاه که به سفارش یکی از دوستان ساخته شده است برای کنترل مصرف سوخت می باشد. در این دستگاه از ماژول RFID مدل RFM130 و ماژول GSM مدل SIM900 و نمایشگر گرافیکی و صفحه کلید و مموری کارت SD و میکروکنترلر ATMEGA128 و یک عدد رله خروجی استفاده شده است.

طرز کار دستگاه به این صورت می باشد که اولا دستگاه دارای دو سطح دسترسی می باشد. سطح دسترسی ادمین و سطح دسترسی مصرف کننده.

ادمین میتواند توسط این دستگاه با گذاشتن کارت روی کارت خوان RFID برای کارت شماره سریال و رقم شارژ و دیگر مشخصات را تعریف کند.

مصرف کننده با قرار دادن کارت روی کارت خوان مشخصات کارت خود را می بیند و میتواند پس از وارد کردن رمز با فشار دادن کلید استارت رله خروجی را که به یک شیر برقی فرمان می دهد روشن کند. در همان لحظه اطلاعات کارت همراه با تاریخ و ساعت که از RTC گرفته می شود بر روی مموری کارت در یک فایل با مشخصه همان کارت ذخیره می شود. اگر فرد مورد نظر بخواهد بدون فرمان قطع رله کارت خود را بردارد بلافاصله رله خاموش شده و یک کد مبنی بر استفاده ناصحیح از دستگاه برای آن مصرف کننده بر روی مموری ذخیره میشود. در ارتباط بعدی هنگام قرار دادن کارت بر روی دستگاه بلافاصله مقداری شارژ که توسط ادمین قابل تعریف است از کارت فرد مورد نظر کم می شود. همچنین دستگاه متصل به یک GSM است و می توان از راه دور توسط SMS برای یک مشخصه کارت از دستگاه استعلام کرد. همچنین هنگام استفاده ناصحیح نیز یک SMS شامل مشخصات کارت مورد نظر به شماره مورد نظر که قابل تنظیم است ارسال می گردد.

این برد برای کارهای صنعتی و نیز برای کسانی که میخواهند با GSM و RFID آشنا شوند بسیار مناسب است و دارای برنامه کاملی می باشد.

قیمت برد مونتاژ شده به همراه ماژول GSM و RFID و مموری کارت = ۵۰۰۰۰۰۰ ریال

هزینه سورس برنامه میکرو با بسکام و نقشه ها = ۹۰۰۰۰۰۰ ریال

سفارش پروژه

Share

۲ نظر تاکنون ارسال شده است

  1. سمیرا گفت:

    سلام من یک پروژه دانشگاه دارم در مورد دستگاه حضور و غیاب هم باید اثر انگشت داشته باشه هم کارت خوان داشته باشه من می تونم برای کارت خوانش از این چیزی که شما ساختین استفاده کنم