میـــــــکرو پـــــــروژه

بســـتری بــــرای ارائه اندیـــــــشه ها

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

دستگاه کنتراست تراپی(سرما درمانی و گرما درمانی) کد C103

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...
امتیاز: بازدید: 3,005 ارسال شده توسط: admin فوریه - 19 - 2014 ۰ نظر

هدف از این پروژه ساخت دستگاه کنتراست تراپی یا (سرما درمانی و گرما درمانی) است که عملکرد آن تولید گرما و سرما است و می‌تواند به طور متناوب سرما و گرما تولید کرده و به وسیله پد به بیمار منتقل کند. این دستگاه در موارد زیادی مانند بعد از انجام عمل جراحی و فیزیوتراپی، برای کاهش درد بیمار کاربرد دارد.

در این پروژه هدف سرد کردن و یا گرم کردن یک صفحه آلومینیومی با دمای معین و قابل تنظیم در زمان تعیین شده می باشد. دستگاه دارای چندین منو کاری می باشد یک منو برای اعمال دما از ۲۵ تا ۵۰ درجه، منوی دوم برای ۰ تا ۲۵ درجه و منوی بعدی حالت کنتراست که دو دما یکی ماکزیمم و دیگری مینیمم همراه با زمان توقف برای هرکدام تعیین میشود همچنین تعداد دفعات تکرار سرما و گرما قابل تنظیم است. المانی که استفاده شده قابلیت ایجاد سرما و گرما را دارد که با یک ماسفت ۳۰ آمپری و دو عدد رله برق المان تعمین میگردد. میکروکنترلر با فیدبکی که از سنسور دما دریافت میکند بصورت PWM به ماسفت فرمان داده و دمای المان را در مقدار تعیین شده به اندازه زمان تعیین شده نگه میدارد. از این دستگاه برای درمان در رشته پزشکی استفاده میگردد.

در این پروژه از ال سی دی رنگی ۲٫۸ اینچ و میکروکنترلر atmega64 و مموری کارت sd برای نمایش لوگو و عکس روی ال سی دی استفاده شده است. همچنین سنسور دما در داخل آلومینیوم قرار داده شده و مقدار آن با میکرو مگا ۸ اندازه گیری شده و بصورت RS485 به میکرو اصلی منتقل میشود بخاطر طولانی شدن احتمالی مسیر در اینصورت از ایجاد نویزهای احتمالی بر روی مدار جلوگیری میشود.

سورس این پروژه شامل دو بخش است یکی برنامه داخل درایور ال سی دی رنگی و دیگری برنامه کنترل دما و ایجاد منوها برای خرید سورس پروژه مشابه لطفا از قسمت سفارش پروژه اقدام فرمایید.

 

سفارش پروژه مشابه

 

عکسهای دیگری از پروژه در حال ساخت و تستهای اولیه:

Share